AlmanakCie

De Almanakcommissie stelt ieder jaar weer een almanak samen: het jaarboek van de vereniging! Hierin wordt de actualiteit van het afgelopen jaar besproken, zowel die van de vereniging als die van de samenleving. Daarnaast zijn er foto’s alle activiteiten te zien, sociologische themastukken te lezen en zijn er ingezonden stukken van leden (zowel studenten als docenten).

De AlmanakCie bestaat uit:

Voorzitter: Myrthe Walinga
Secretaris: Lynn Drent
Penningmeester & Duurzaamheidsverantwoordelijke: Sophie Willemsen
Vormgeving: Floor Kranen & Mette Kiers
Redactie: Meike Walhout
Acquisitie: Valerie Meijer

De AlmanakCie is te bereiken via rugalmanaksociologie@gmail.com

Even voorstellen

Maandagavond is AlmanakCie avond! De drie dingen die absoluut niet kunnen missen op
zo’n avond zijn heel veel lachen, chocopinda’s en natuurlijk paprika ribbelchips. Graag
stellen we jullie de almanakcommissie van 2023-2024 voor.
Om te beginnen met de voorzitter. Dit jaar wordt de commissie geleid door Myrthe Walinga. Myrthe is een enthousiaste meid die voor veel dingen zenuwachtig is, maar zeker ook van een uitdaging houdt. Daarnaast trapt ze graag een eindje weg op de racefiets en is ze lid van studenten wielervereniging Tandje Hoger. Verder is Myrthe een buitengewoon moeilijke eter, stel daarom nooit voor om een gerecht te maken met spinazie of champignons. Ook heeft Myrthe een vlotte babbel en houdt ze van veel gezelligheid. Een avondje stappen slaat ze daarom ook nooit over! En als er een nummer opkomt van haar favoriete band Coldplay, gaat ze helemaal los.
Dan hebben we als tweede lid van onze commissie Lynn Drent, onze secretaris dit jaar. Ze maakt dit jaar onze notulen en zorgt ervoor dat daarin alle belangrijke informatie die besproken wordt tijdens onze vergaderingen wordt opgeschreven. Deze sportieve meid
voetbalt al sinds haar 11e. Ze komt uit een klein boeren dorpje in de provincie Groningen genaamd Zeerijp. Lynn is vaak moe, maar tijdens een avondje stappen merken wij hier weinig van. Dan is ze om 7 uur ‘s ochtends nog op de dansvloer te vinden. Gelukkig heeft ze zelf al van te voren aangegeven dat ze geen ster is in de keuken, maar ze kan ontzettend goed de tafel dekken en afwassen!
Onze penningmeester dit jaar is Sophie Willemsen. Ze heeft dit jaar een grote verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat wij op de hoogte zijn van onze financiën. Daarnaast is ze ook nog onze duurzaamheidsverantwoordelijke. Sophie is een geboren en getogen Groninger! Ze praat veel, heel veel, zelfs zo veel dat ze ook tegen haarzelf praat! Als je je tijdens een commissie avond afvraagt waar ze het over heeft, is het hoogstwaarschijnlijk niet tegen jou. Sophie is daarnaast een echt talentje. Ze heeft vroeger meegedaan aan veel verschillende danswedstrijden, talentenjachten en musicals. Qua sport heeft Sophie alles al een keer geprobeerd, maar ze is elke keer na twee maanden al uitgekeken op de sport. Voor nu vindt ze het gelukkig nog leuk om samen met de commissie te tennissen of zumba’en. We zijn benieuwd hoe lang ze dit leuk blijft vinden ;).
Dan hebben we dit jaar twee meiden die verantwoordelijk zijn voor het ontwerpen van de almanak. Onze eerste vormgever is Floor Kranen. Floor is een hele lieve en zorgzame meid. Ze wordt daarom ook vaak gezien als de moeder van de groep. Tijdens een avondje stappen zorgt ze er altijd voor dat alles niet uit de hand loopt! Haar zorgzame kant komt ook goed van pas bij het vormgeven van de almanak. We kunnen er op vertrouwen dat het een mooie verzorgd uiterlijk heeft. Ze is soms ook een beetje onhandig. Zo heeft ze een keer per ongeluk in 6 VWO haar Engels tentamen weggegooid, waardoor ze de dag daarna haar tentamen weer uit de prullenbak moest vissen. Daarnaast is Floor een grote avonturier. Ze houdt van skiën en wil graag naar een ver land reizen om daar een andere taal te gaan studeren!
De tweede vormgever dit jaar is Mette Kiers. Mette is een geboren en getogen Amsterdammer. Toch gaat niets boven Groningen en is ze hier komen studeren. Ze is super creatief en muzikaal aangelegd. Dit komt perfect van pas bij het uitvoeren van haar taak als vormgeving. Ze komt altijd met de leukste creatieve ideeën. In haar vrije tijd speelt ze graag gitaar en luistert ze het liefst de hele dag naar muziek. Mette kan niet stil zitten en is het liefst de hele tijd bezig. Ze pakt daarom veel taakjes op die gedaan moeten worden, wat natuurlijk heel fijn is. Dit bezige bijtje is een hele goede toevoeging aan onze commissie!
Dan hebben we natuurlijk nog onze redactrice Meike Walhout. Zij zorgt ervoor dat alle benodigde informatie voor de almanak wordt verzameld. Meike houdt erg van schrijven, dit komt erg goed van pas bij de redactie. Maar als het studiegerelateerd is en serieus moet, haar niet bellen. Ze houdt erg veel van op vakantie gaan. Ze is dol op wintersport, maar vind een zonvakantie met vriendinnen ook heerlijk! Ze is erg spontaan en houdt ook zeker van een feestje. Ze is daarnaast ook erg sportief en was 10 jaar lang op het voetbalveld te vinden. Tijdens commissie avonden vind Meike het erg leuk om mee te helpen met koken, vooral als het iets Italiaans is.
Last but not least onze acquisitie Valerie Meijer. Ze is dit jaar verantwoordelijk voor onze centjes, want haar taak is om de acquisitie binnen te halen. Valerie is erg sportief en gaat af en toe naar de sportschool. Ze wou heel graag bij een judo vereniging, maar heeft haar pak alweer verkocht. Tot zover judo… Ze maakt graag muziek en schrijft zelf nummers. Ze speelt piano en zingt. Wij zijn erg benieuwd naar haar zangkunsten bij de karaokebar ;). Ze luistert veel naar muziek waar waarschijnlijk jullie vaders naar luisteren. Beetje jaren 70, maar af en toe een nummertje van Coldplay mag gelukkig ook.