Over Sociëtas

Sociëtas is in 1990 opgericht door een aantal actieve studenten. Zij wilden zich permanent inzetten om activiteiten te organiseren voor sociologiestudenten. Inmiddels is Sociëtas uitgegroeid tot een middelgrote studievereniging met circa 350 leden.

Over Sociëtas

Sociëtas organiseert inhoudelijke, carrièregerichte activiteiten, maar ook sociale informele activiteiten voor studenten. Hiermee proberen wij een waardevolle toevoeging te zijn naast de studie.

Wij als bestuur willen jullie van harte uitnodigen om lid te worden van onze studievereniging! Je kunt dan met korting aan onze activiteiten deelnemen en met korting je boeken bestellen. Indien je vragen, opmerkingen en/of ideeën hebt, dan zijn wij bereikbaar via societas@rug.nl

Sociëtas is de studievereniging voor Sociologiestudenten aan de Rijksuniversiteit Groningen. De vereniging is gevestigd op de Gedrags- en Maatschappijwetenschappen faculteit. Het doel van de vereniging is om de belangen van sociologiestudenten te behartigen.

Van links naar rechts:

Elke van Aalsum (Voorzitter)
Eva Wewerinke (Commissaris Interne Contacten)
Sarah Riemersma (Commissaris Externe Contacten)
Koen Kooij (Penningmeester)
Len Oosterveld (Secretaris)

Wij wensen jullie in ieder geval een geweldig (studie)jaar toe!

Vriendelijke groeten,
Het Sociëtasbestuur 2023-2024