De SportCie

De Sportcommissie is de nieuwste commissie van Sociëtas. Deze commissie organiseert jaarlijks vier sportieve activiteiten voor de vereniging, waaronder de sportdag.

De SportCie bestaat uit:

Voorzitter: Jurre Koers                                                 Secretaris: Yasmijn Kampman                 Penningmeester: Gijs Huinder                             Promotie: Frits Bootz                                           Acquisitie: Jens Pouw & Kim Bronkema

Even voorstellen

Laten we het hebben over onze voorzitter Jurre. Na 2 jaar AcCie gedaan te hebben heeft hij besloten zijn talent in te gaan zetten bij de SportCie. Als allereerste voorzitter van de
allereerste SportCie voelt hij een enorme verantwoordelijkheid en voorbeeldfunctie: dit is
duidelijk te merken, de agenda is nog nooit te laat verstuurd! Ook vergaderingen
onderbreken voor onbenullige dingen als drankspelletjes uitleggen gaan er bij Jurre mooi niet in! Hij is er erg trots op om uit het prachtige Hengelo te komen en support daarom natuurlijk ook FC Twente, hij grijpt elke kans aan je dit te vertellen. Wat je dan wel gelijk hoort is dat Jurre als echte Twentenaar net zo plat praat als iemand uit de Randstad. De goede smaak in voetbalteams is helaas bij FC Twente gebleven, Jurre is namelijk fan van de tweede club uit Madrid, Atlético Madrid. Echt goed voetbal is dus geen vereiste voor hem.
Naast voetbal kijken speelt Jurre zelf ook. Bij de Knickerbockers speelt hij eerst op het veld,
maar de echte prachtprestaties laat hij tijdens de derde helft zien! Een bak trekken doet
Jurre inmiddels met twee vingers in de neus, net zo makkelijk als het eerste jaar van de
SportCie met hem als voorzitter moet gaan!

Maak kennis met onze secretaresse voor de sportcommissie, Yasmijn! Oorspronkelijk
afkomstig uit Zwolle, maar sinds het begin van dit studiejaar te vinden in Groningen. Yasmijn
staat bekend om haar vastberadenheid in discussies waarin ze soms iets te passief
agressief, maar aan de andere kant ook heel veel empathie kan tonen en haar ongeëvenaarde gevoel voor humor. Daarnaast kan ze ook niet in slaap vallen zonder achtergrond geluid, dus zet ze soms in film aan om in slaap te vallen. Haar vermogen om leuke anekdotes te vertellen, zal ongetwijfeld ook een welkome aanvulling zijn tijdens onze vergaderingen. Naast de commissie is tennist Yasmijn tennist sinds kort bij veracket en ze houdt van voetballen, wat haar liefde voor sport natuurlijk onderstreept. En als het gaat om een avondje uit, kun je er zeker van zijn dat Yamijn ofwel op de dansvloer staat of aan de bar, zodat iedereen een geweldige tijd heeft. We moeten ook niet verbaasd opkijken dat er de volgende ochtend een bakje crème brûlée uit haar handtas verschijnt. Wij zijn ontzettend blij dat Yasmijn met ons in de allereerste sportcommissie van Societas zit en zijn ervan overtuigd dat Yasmijn haar functie uitstekend gaat uitvoeren.

Ennn daar is ie dann…
GIJS!
Een bloedfanatieke teamspeler, die verantwoordelijkheid neemt op het veld. Afgezien van de razernijen die volgen wanneer onze Gijs een potje Fifa verliest, is hij altijd positief ingesteld. Ook naast het veld is Gijs een spelverdeler met het hart op de goeie plek. Als man van de financiën deelt hij zijn vermogen dan ook vaak met daklozen of goede doelen. De perfecte schoonzoon is er niks bij of zoals hij in een geluid omschreven wordt: “Floenk!”. Het is een eer om deze jongen dit jaar in de SportCie selectie te mogen opnemen.

Hier aan u te introduceren: Frits Bootz! Deze geboren Amsterdammer en inmiddels
tweedejaars sociologie student is een echte creatieveling, vandaar dat hij de functie van
promo dit jaar vorm mag geven. Frits is te omschrijven als een gezellig extravert persoon die genoeg – al dan niet belangrijke – dingen te zeggen heeft, maar vooral ook als een fervent
supermarkt-product connaisseur. In zijn vrije tijd vindt hij het leuk om te wielrennen, omschreven als “comedy fietsen”, en is hij te vinden op zo’n beetje elk technofeestje dat je kan bedenken. Hij houdt het leven het meeste van honden, met een voorliefde voor Duitse herders, en van een onredelijke hoeveelheid (echt kilo’s) pindakaas op zijn brood. Kortom, Frits is een creatieve jongen waar je erg goed mee kan lachen, een echte aanwinst voor de SportCie dus!

Even voorstellen: onze rasechte Groninger Kim gaat dit jaar samen met Jens het geld binnenhalen voor de SportCie. Kim is als echte Groninger natuurlijk niet weg te slaan uit
Groningen. Alleen voor uitstapjes zoals het songfestival wordt een uitzondering gemaakt,
want er gaat niets boven Groningen. Deze voetbalster bij vv Helpman is niet alleen een
sportieve chick, maar ook gek op katten. Haar nieuwe kitten, Bozu, heeft de naam te danken
aan Kim’s favoriete drankje. Kim is erg leergierig en zit momenteel in het tweede jaar van sociologie wat van een leien dakje gaat afgezien van statistiek 😉 Groningen is Kim’s favoriete plekje waar ze altijd in haar element is. In haar knusse studio is de deur altijd open voor vrienden, of het nu is om te kletsen, feesten, te crashen of te vergaderen dat moet natuurlijk ook gebeuren. Verder is Kim erg fanatiek als het om spelletjes gaat en kan Kim soms wat minder goed omgaan met verlies, zo kunnen de emoties hoog oplopen als er slokken moeten worden uitgedeeld. Maar we zijn dan ook heel erg blij met zo’n gezellig en
fanatiek lid van de sportcie en we hopen een leuk jaar ervan te maken!

Jens is komend jaar samen met Kim onderdeel van de eerste lichting acquisitielopers van de
sportcie. Door weer en wind maakt jens wekelijks de overtocht vanuit het verre Zwolle om te komen vergaderen. Maar gelukkig is hij druk aan het hospiteren en hopen we dat hij
binnenkort zich in Groningen kan gaan vestigen. Dan zal hij wellicht wel afscheid moeten nemen van de Hanos waar hij met veel plezier werkt. Jens maakt zich niet snel druk om de studie en we denken daarom dat hij uitermate geschikt is voor de acquisitie van dit jaar.