Kascontrole

De Kascontrole is een adviesorgaan voor de penningmeester van het huidige bestuur en houdt toezicht op het beheer van deze penningmeester. De Kascontrole bestaat in principe altijd uit twee oud-penningmeesters van het bestuur. Zij controleren minimaal eenmaal per jaar de kas, de saldi en de financiële stukken van de penningmeester. Van deze bevindingen brengt de Kascontrole verslag uit op de Algemene Ledenvergadering.

Wanneer het over geld gaat, komt de KasCo om de hoek kijken. Deze structuur met oud-
penningmeesters van Sociëtas controleert de bankzaken van onze vereniging. Daarnaast
kan de huidige penningmeester, onze lieve Koen, ook altijd bij ons terecht voor al zijn vragen.

Vers uit zijn bestuursjaar is Jelle het eerste lid van de KasCo. Afgelopen jaar heeft hij met
veel succes de financiële zaken van de vereniging geregeld. Naast de KasCo zit Jelle ook in de Raad van Advies én in de Buitenlandse Trip commissie en als kers op de taart is hij de studentassessor van de faculteit GMW. Ondanks dat er dit jaar
behoorlijk hard gewerkt moet worden, is Jel altijd in voor een mibo bij de minnaar of een
feestje.
Een jaar eerder werden de financiële zaken van de vereniging geregeld door Maarten.
Ondanks dat hij bezig is met zijn master Forensische Criminologie in Leiden, is Maarten nog niet klaar met Sociëtas.

We hopen dit jaar weer met veel plezier en succes Koen en de rest van het 34e bestuur bij te staan met financiële adviezen.

Liefs, de KasCo