Jaarvertegenwoordiging

De jaarvertegenwoordiging bestaat uit studenten die namens hun jaar reflecteren op de gevolgde vakken. Dit doen ze door blokverslagen te schrijven, welke vervolgens in de Opleidingscommissie en met de opleidingscoördinator worden besproken.

Jaarvertegenwoordiging

De jaarvertegenwoordiging (JV) vertegenwoordigt de studenten uit elk studiejaar. Zij zijn mede verantwoordelijk voor het verbeteren van de kwaliteit van onderwijs. De JV’ers staan in contact met de docenten en kunnen eventuele problemen met hen bespreken. Na elk studieblok zal de JV van elk jaar verslagen schrijven over wat de studenten van de vakken vinden.

De JV weet meestal zelf al welke problemen spelen bij vakken omdat de JV’ers zelf ook in de collegebanken zitten en dezelfde deadlines moeten halen, maar het is ook heel belangrijk dat medestudenten hun klachten en problemen aankaarten bij de JV. Meestal is het snel en op een simpele manier op te lossen, en gaat het ten goede van het hele jaar én van de jaren die volgen.

Als JV’er krijg je de opleiding van de andere kant te zien, en niet onbelangrijk, leer je weer talloze nieuwe mensen kennen. Daarnaast is de JV het ideale opstapje naar organen als de OC (opleidingscommissie), FR (Faculteitsraad) of andere commissies binnen de studievereniging.

Een klacht van de JV wordt meestal eerder serieus genomen en sneller aangepakt dan een klacht van een enkele student. Zorg er dus voor dat iedere klacht – van slechte collegezalen tot te lange tentamens – bekend wordt bij de JV!

Contact

Voor alle vragen aan de verschillende jaarlagen van de Jaarvertegenwoordiging kun je contact opnemen via sociologie.jv@rug.nl