BSS Congress

Afgelopen week heeft de Congress Committee, een facultaire commissie, het BSS Congress georganiseerd voor de gehele faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen. Het onderwerp van deze editie was ‘Pressure, how diamonds are made’. De dag vond plaats in de MartiniPlaza en werd geopend door de Congress Committee zelf. De dag werd geleid door Marloes Nieuwenhuis. Verder heeft Hilda Amsing namens het faculteitsbestuur een kort woordje gedaan. De eerste lezing van de dag werd gegeven door Eric van ’t Zelfde. Hij vertelde gepassioneerd over zijn tijd als directeur van het Hugo de Groot in Rotterdam in 2009, wat in die tijd de slechtste school van Nederland was. Hij heeft in vijf jaar tijd deze school tot één van de vijf beste scholen van Nederland weten te vormen. Vervolgens was het tijd voor de eerste workshopronde. Er werden verschillende interactieve lezingen gegeven over onderwerpen die voor zowel (aanstaande) psychologen, pedagogen als sociologen interessant en relevant waren. Na een uitgebreid verzorgde lunch was het de beurt aan de tweede spreker, namelijk Maarten van der Weide. Hij had een aangrijpend verhaal over zijn weg naar de Olympische Spelen en nam het publiek mee naar de gedachtes die hij had tijdens de wedstrijd, maar ook tijdens de Elfstedenzwemtocht. Zijn belangrijkste les: het is niet erg om iets meerdere keren te proberen. Hierna vond er een tweede workshopronde plaats. Als afsluiting van de dag stonden er allerlei bedrijven klaar voor het netwerkevent. Alle aanwezigen konden zich laten informeren en vragen stellen. Met live muziek op de achtergrond was dit een gezellig, maar bovenal nuttig congres. Al met al willen wij de Congress Committee ontzettend bedanken voor de organisatie van dit geslaagde congres!