Nacht van de Sociologie 2024

Op 8 maart heeft de jaarlijkse Nacht van de Sociologie weer plaatsgevonden. Tijdens de Nacht kwamen drie sprekers een lezing houden over het thema van de Nacht: Op de Tocht. De Nacht van de Sociologie had een veelzijdige en interessante avond ingepland. De eerste lezing werd gegeven door Suzanne van Eynden. Zij sprak over de problematiek in de huizenmarkt en hoe het voor sommige mensen, waaronder migranten, erg lastig is om een woning te vinden. De tweede lezing werd gegeven door Han Entzinger. De lezing betrof migratie en de bijkomende problemen door de jaren heen, waarna kernboodschappen omtrent migratie werden besproken. De laatste lezing, gegeven door Darbaz Abbas, was een persoonlijk verhaal over hoe hij en zijn familie naar Nederland zijn gekomen en hier in de maatschappij zijn geïntegreerd. Aan het einde gaf Jasper van der Veen een stuk cabaret waar goed om is gelachen. Om de Nacht af te sluiten heeft er een loterij plaatsgevonden waar de commissie een aantal leuke prijzen heeft verloot die zij middels sponsoring hebben verkregen, waarna de aanwezigen de dansvloer op konden om te genieten van de muziek van de DJ’s van Xpensive Records! Het was een leuke en informatie editie van de Nacht van de Sociologie, waardoor we nu alweer uitkijken naar de editie van volgend jaar.